Poniżej publikujemy informację otrzymaną z MPK:
„w związku z nadzwyczajną sytuacją jaką jest awaria systemu informatycznego Operatora dystrybucji biletów – Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie (MPK S.A.) spowodowana atakiem hakerskim, który miał miejsce w dniu 3 grudnia 2024 roku, obecnie trwają prace nad przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu, w pierwszej kolejności mając na względzie bezpieczeństwo transakcji pasażerów.
Na obecną chwilę nie jest osiągalne przekazywanie do systemu dystrybucji biletów nowych danych osobowych studentów, co uniemożliwia korzystanie z Elektronicznej Legitymacji Studenckiej/Doktoranckiej jako nośnika biletów okresowych.
Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o informowanie studentów odbierających nowe legitymacje o braku możliwości ich wykorzystania do zakupu biletów. W celu nabycia biletu okresowego studenci mogą pobrać aplikacje mobilne iMKA, mKKM lub mKK (dla osób ze statusem Karty Krakowskiej) lub udać się do wybranego Punktu Obsługi Pasażerów i wyrobić nośnik plastikowy (wymagane przedłożenie zdjęcia i okazanie dokumentu tożsamości). Lokalizacje Punktów przekazujemy poniżej:
- ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej) czynne w godzinach od 8:00 do 16:00,
- ul. Pawia 5A (hol Dworca Kraków Główny PKP obok Biedronki) czynne w godzinach od 9:00 do 17:00,
- os. Centrum D 7 czynne w godzinach od 11:00 do 18:00,
- Terminal Park&Ride Górka Narodowa czynne od poniedziałku do wtorku w godz. 7:00 do 15:00 oraz od środy do piątku w godz. 10:00 do 17:00.”