Objęcie wsparciem ze środków Planu rozwojowego, działania w postaci bezzwrotnego wsparcia dla studentów kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne. Edycja 1, cykl od roku akademickiego 2022/2023 do 2024/2025

Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie od 01.10.2022 do 30.09.2025 roku, realizuje projekt pt. „Objęcie wsparciem ze środków Planu rozwojowego, działania w postaci bezzwrotnego wsparcia dla studentów kierunku pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne. Edycja 1, cykl od roku akademickiego 2022/2023 do 2024/2025”. Projekt realizowany jest w ramach Krajowego Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności, Komponentu D „Efektowność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia”, Inwestycji D2.1.1 „Inwestycje związane z modernizacją i doposażeniem obiektów dydaktycznych w związku ze zwiększeniem limitów przyjęć na studia medyczne”. Wartość projektu wynosi 409 500,00 PLN.

Cel projektu jest zgodny z celem Inwestycji tj. „Zwiększenie liczby personelu medycznego (pielęgniarek, lekarzy, innych)” oraz celem szczegółowym: „Rozwój kadr systemu ochrony zdrowia oraz wzmocnienie potencjału uczelni medycznych podmiotów leczniczych biorących udział w kształceniu kadr medycznych”, komponentu D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia”.
W ramach projektu w Uniwersytecie Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie bezzwrotnym wsparciem, zostanie objętych 21 studentów/tek, studiujących na kierunkach pielęgniarstwo oraz ratownictwo medyczne. Wsparciem zostaną objęci studenci z rocznika: październik 2022 roku. Bezzwrotne wsparcia będzie przyznawane na okres 6 semestrów.

W ramach projektu osiągnięte zostaną poniższe efekty/rezultaty:

  • Liczba uczestników biorących udział w kształceniu lub szkoleniu
  • Liczba młodych ludzi w wieku 15–29 lat otrzymujących wsparcie
  • Liczba studentów otrzymujących wsparcie w ramach „Systemu zachęt do podejmowania i kontynuacji studiów na wybranych kierunkach medycznych poprzez stypendia, finansowanie studiów i opiekę mentorską”, w formie dofinansowania studiów.