Władze Uniwersytetu

Władze Uniwersytetu

Rektorat
ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1
30-705 Kraków
budynek B, II piętro
e-mail: rektorat@uafm.edu.pl

dr

Maciej Kluz

REKTOR

Sekretariat Rektora:
mgr Katarzyna Bąk
tel. 12 252 46 50
e-mail: rektor@uafm.edu.pl
budynek B, pok. B 221

prof. dr hab. n. med.

Filip Gołkowski

Prorektor ds. ROZWOJU
PIERWSZY ZASTĘPCA REKTORA

Asystentka Prorektora ds. Rozwoju:
Magdalena Fortuna
tel. 12 252 45 03
e-mail: mfortuna@uafm.edu.pl
budynek B, pok. B 221

prof. dr hab.

Barbara Stoczewska

Prorektor ds. KSZTAŁCENIA
.

Sekretariat Prorektora ds. Kształcenia:
mgr Katarzyna Bąk
tel. 12 252 46 50
e-mail: prorektor.student@uafm.edu.pl
budynek B, pok. B 221

Skład członków Senatu

Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie

kadencja 2025-2029

  1. Dr Maciej Kluz, §7 ust. 1 pkt 1 Statutu
  2. Prof. dr hab. n. med. Filip Gołkowski, §7 ust.1 pkt. 2 Statutu
  3. Prof. dr hab. Barbara Stoczewska, §7 ust.1 pkt. 2 Statutu
  4. Prof. AEH dr hab. Radosław Wiśniewski, §7 ust.1 pkt. 3 Statutu
  5. Dr Agnieszka Kubiak-Cyrul, §7 ust.1 pkt. 4 Statutu
  6. Prof. UAFM dr hab. Dariusz Fatuła, §7 ust.1 pkt. 4 Statutu
  7. Dr Katarzyna Gibek, §7 ust.1 pkt. 4 Statutu
  8. Prof. dr hab. inż. arch. Krzysztof Ingarden, §7 ust.1 pkt. 4 Statutu
  9. Prof. dr hab. Krzysztof Orzechowski, §7 ust.1 pkt. 4 Statutu
  10. Prof. dr hab. Sławomir Mazur, §7 ust.1 pkt. 4 Statutu
  11. Dr Janusz Ligęza, §7 ust.1 pkt. 4 Statutu
  12. Dr Grażyna Dębska, §7 ust.1 pkt. 4 Statutu
  13. Dr Adam Strzelec, §7 ust.1 pkt. 5 Statutu
  14. Anna Cieślak, §7 ust.1 pkt. 6 Statutu
  1. Laura Kowalczyk, §7 ust.1 pkt. 7 Statutu
  2. Bartosz Kuryło, §7 ust.1 pkt. 7 Statutu
  3. Kacper Szymeczko, §7 ust.1 pkt. 7 Statutu
  4. Agnieszka Krawczyk, §7 ust.1 pkt. 7 Statutu
  5. Filip Wierzbik, §7 ust.1 pkt. 7 Statutu
  6. Karolina Gudz, §7 ust.1 pkt. 7 Statutu
  7. Maciej Jakołcewicz, §7 ust.1 pkt. 8 Statutu
  8. Karol Kowalczyk, §7 ust.1 pkt. 8 Statutu
  9. Sylwia Jabłońska-Kempny, §7 ust.1 pkt. 8 Statutu
  10. Łukasz Świetnicki, §7 ust.1 pkt. 9 Statutu
  11. Prof. AEH dr hab. Konrad Janowski, §7 ust.1 pkt. 10 Statutu
  12. Marzena Godlewska, §7 ust.1 pkt. 10 Statutu
  13. Prof. dr hab. Jerzy Malec, §7 ust.1 pkt. 11 Statutu

§7 ust. 1 pkt. 1 Statutu Uczelni – rektor
§7 ust. 1 pkt. 2 Statutu – prorektorzy
§7 ust. 1 pkt. 3 Statutu – dyrektor szkoły doktorskiej lub prezydent federacji
§7 ust. 1 pkt. 4 Statutu – dziekani
§7 ust. 1 pkt. 5 Statutu – jeden przedstawiciel nauczycieli akademickich
§7 ust. 1 pkt. 6 Statutu – jeden przedstawiciel pracowników niebędących nauczycielami akademickimi
§7 ust. 1 pkt. 7 Statutu – studenci i doktoranci
§7 ust. 1 pkt. 8 Statutu – członkowie zarządu
§7 ust. 1 pkt. 9 Statutu – jeden przedstawiciel założyciela
§7 ust. 1 pkt. 10 Statutu – organy jednoosobowe każdej jednostki uczestniczącej w federacji Uniwersytetu
§7 ust. 1 pkt. 11 Statutu – przewodniczący komisji do spraw stopni naukowych

Pełnomocnicy Rektora

pełnomocnik ds. studiów podyplomowych – prof. UAFM dr Elżbieta Majchrowska, emajchrowska@uafm.edu.pl
pełnomocnik ds. praktyk studenckich – praktyki@uafm.edu.pl
pełnomocnik ds. studentów niepełnosprawnych – mgr Katarzyna Wójcik-Pyrć, pelnomocnik@afm.edu.pl
pełnomocnik ds. studentów zagranicznych – prof. UAFM dr hab. Julia Stanek, jstanek@uafm.edu.pl. Obecnie dyżury odbywają się na MS Teams (po wcześniejszym mailowym ustaleniu terminu spotkania)
pełnomocnik ds. bezpieczeństwa – dr Andrzej Skowroński, askowronski@uafm.edu.pl, skowronskia@interia.pl. Dyżur: śr.12.00-14.00; nd. – po wcześniejszym ustaleniu godziny drogą mailową; pok. C334a

Rzecznicy

rzecznik akademicki * – prof. UAFM dr hab. Anna Kargol, akargol@uafm.edu.pl. Dyżur: środy w godz. 13.00-14.00, bud. C pok. 333b
rzecznik dyscyplinarny dla studentów i doktorantówdr Adam Strzelec, astrzelec@uafm.edu.pl; dr Agnieszka Bednarczyk-Płachta, abednarczyk-plachta@uafm.edu.pl
rzecznik dyscyplinarny dla nauczycieli akademickichdr Renata Pawlik, rpawlik@uafm.edu.pl
rzecznik prasowyAnna Cieślak, tel. 606 978 022, acieslak@uafm.edu.pl

* Rzecznik Akademicki

Rzecznik Akademicki zajmuje się przestrzeganiem na terenie Uczelni równego traktowania kobiet i mężczyzn, oraz przeciwdziałaniem wszelkim formom dyskryminacji szczególnie ze względu na płeć, wiek, rasę, religię, niepełnosprawność, czy orientację seksualną.

Rzecznik postępuje w oparciu o zasady niesformalizowane, takie jak poufność, dyskrecja, mediacja a czasami konieczna anonimowość stron. W związku z tym, nie ma ścisłej procedury postępowania Rzecznika. Stan taki gwarantuje poczucie bezpieczeństwa zgłaszającym stronom. Studenci i pracownicy są poinformowani przez Uczelnię (strona internetowa) i Wydziały o działaniu Rzecznika, który odbywa co tydzień dyżur na terenie Uczelni lub na platformie Teams na czacie i każdy student, doktorant, pracownik może zgłosić się na dyżur z poszanowaniem pełnej poufności przekazywanych informacji.
Rzecznik może również wszcząć działanie z własnej inicjatywy, na wniosek Rektora, lub na wniosek jednostki organizacyjnej Uczelni.
Rzecznik Akademicki może pomóc zgłaszającym się stronom w zapoznaniu się z ich prawami czy możliwościami rozwiązania problematycznej sytuacji. Może również pośredniczyć w nawiązaniu kontaktu przez studenta z jednostką Uczelni właściwą dla rozwiązania problemu, czy uzyskania odpowiedniej pomocy.
Rzecznik albo podejmuje działanie (zaprasza na rozmowę, za porozumieniem stron organizuje rozmowę pojednawczą), bądź przekazuje sprawę do innych jednostek takich jak np. Komisja Dyscyplinarna dla Studentów, Komisja Antymobbingowa.
W sprawach dotyczących stricte nauczycieli akademickich w razie potrzeby prowadzi postępowania wyjaśniające Rzecznik Dyscyplinarny dla Nauczycieli Akademickich powołany na nową 4-letnią kadencję od 1.01.2021 roku.

Powołując Rzecznika Akademickiego Uczelnia działa w celu zapewnienia wszystkim członkom społeczności akademickiej a w szczególności studentom poczucia bezpieczeństwa, ochrony ich praw oraz przestrzegania dobrych obyczajów akademickich.